Hverdagen i NZ
Vi arbejder fra 8-15. Det betyder at ugedagene mest af alt består af arbejde. Vi tager hjemmefra omkring 7.30 og er hjemme igen sidst på eftermiddagen. Jeg træner ofte i skolens Fitness Hub efter arbejde, det er et lille fitness rum, hvor der er romaskine, motionscykel, små vægte, medicinboldt og sjippetorv. I weekenderne slapper vi af, tager på udflugter og ser hvad Auckland og nærområdet har at byde på.
![]() |
Vi har været så heldige at finde dette fantastiske sted. Vi lejer to værelser hos Doreen og Edward. De er et ældre ægtepar fra Singapore. Vi nyder beliggenheden, jeg har endda købt en kajak ! |
![]() |
Mit værelse :) |
Vandpolo Freak ;)
Onsdag efter skole samt lørdag morgen, hjælper jeg til med skolens Vandpolo hold.
![]() |
Dorren og jeg tog på tur til Mission Bay - Hun er rigtig sød til at vise os rundt i nærmiljøet, samt Auckland centrum :) |
![]() |
Fra den 26 september til den 12 oktober havde vi Holiday. Der fik jeg for alvor lov at gense det smukke New Zealand. South Auckland er ikke så indbydende som den resterende del af Nordøen. |
![]() |
Vi mindes hjem gennem maven - her har jeg lavet frikadeller med brun sovs og rødkål :) |
Arbejdet på MI
Jeg arbejder på skolen som Learning Assistent (for nærmere beskrivelse, læs oplægget "Pædagogik på MI")
Min dag starter altid i Room 81. De første fire uger af praktikken var jeg kun i room 81 sammen med Mrs. Rowney. Hun er skolens Cooking teacher. På MI har de besluttet at det er eleverne som rotere klasse, ikke lærerne.
Klokken 08.30 møder eleverne fra Room 81 ind i klassen. Kl 08.45 laver de Basic Facts, i enten 5 eller 2.30 min. afhængigt af hvor hurtige de har været til at finde deres pladser.
Time Bomb - den "springer" når tiden er gået og eleverne skal ligge deres blyant. |
Efter fitness går skoledagen for lavor i gang. Jeg har et timetabel som jeg følger. Jeg er i løbet af ugen sammen med Room 81 i matematik, Room 73 i matematik og humanities, 14 humanitiet og Room 4 Humanities. Jeg hjælper elever individuelt og i mindre grupper. Jeg har aldrig været skrap til matematik, men niveauet er ikke så høj, så jeg kan følge med ;) Endda lære noget nyt, eller i hvertfald genopfriske det fra folkeskolen. Jeg har også tilrettelagt aktiviter i matematik - ActiveMath.
Som jeg også har beskrevet i oplægget "Pædagogik i MI", så deltager jeg i Creative, Confidence Cooking samt TSI. Aktiviteter tilrettelagt af skolens Social Worker.
- · Build confidence and social skills, while learning practice skills and building skills to develop positive family interactions.
- · Teaching healthy affordable options, and giving detailed breakdowns of recipes for costing and budgeting purposes.
The first theory
that we use to underpin the programme is The Circle of Courage. The four directions portray universal human needs for
belonging, mastery, independence, and generosity. These are the foundations for
Psychological resilience and positive youth development. Each skill
speaks to a part of the programme, from the belonging within the group, to the
mastery of their cooking skills, to the independence they will gain from
learning to cook for themselves and their families, which leads to the fourth
part generosity.
![]() |
“The Circle of Courage" was painted by Lakota artist George Blue Bird. |
Her kommer lidt billeder af de skønne elever i Room 81, indtryk og indblik af aktiviter og happening som vi har været igennem so fare :)
![]() |
Room 81 |
![]() |
Atlas øvelse - De skal finde Danmark :) |
![]() |
Vi byggede næsten det højeste papirtårn ! :D |
![]() |
Auckland city - Sky Tower |
Gadekunst rundt om i Manurewa :)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar